Winter Wonderland Japan Part 11 : Tokyo Tower

Tokyo Tower adalah destinasi terakhir kami sebelum pulang ke Malaysia. Sebenarnya 2 hari sebelum tu kami dah datang ke sini pada siang hari..Yang pasti, dua kali pergi Tokyo Tower sekali pun tak naik ke observation deck! Apa sengal sangat aku masa tu aku pun tak sure. Mungkin sebab saat saat akhir sebelum balik Malaysia, duit yen dah tinggal beberapa kupang saja.

Daripada Asakusa ke tokyo tower mengambil masa 30 minit. Kami menaiki train ke Kamiyacho station. daripda station kene berjalan jauh sedikit, lebih kurang 15minit untuk sampai tokyo tower ni.

Tokyo Tower di siang hari, matahari terik masa ni.



Di luar tokyo tower 


Di dalam tokyo tower ni ada kedai kedai souvenir. Murah - murah juga harganya. Fridge magnet di sini lebih murah dari tempat lain. Sempatlah Fazri beli untuk kawan kawan dia. Aku beli juga pin batch untuk tambah collection. 




Souvenir shop 

Sempat menikamti pancake di dalam cafe dia. 


Hari terakhir di Jepun kami sekali lagi pergi ke Tokyo Tower. Kali ni malam pula. Suasana malamnya lebih romantik. Di luar bangunan masih ada winter illumination dengan lampu lampu neon di sana sini. Kami banyak habiskan masa di luar saja mengambil gambar malam.
















Lama juga kami di Tokyo tower ni. Jam 7 malam kami bergerak pulang ke Asakusa untuk mengambil luggage sebelum ke Airport. Flight pulang ke Malaysia jam 11.40malam. 

9 hari di Jepun masih lagi tak terasa puas bagi aku. Banyak lagi tempat- tempat yang tak dapat aku pergi dek kekangan masa...Kalau boleh aku nak pergi lagi pada musim autumn..boleh tak? boleh ya en. fazri yaa??






2 comments:

  1. bestnyer atiq ko jalan2!! bila la aku pulak dapat pegi nih huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sementara ni ina..sementara muda, sementara tak sakit lutut, sementara tak busy lagi..hihi

      Delete